Hopp til innholdet

Vil du styre regnskapet i en av Nord-Norges viktigste IKT-virksomheter?

Helse Nord IKT

Søk på stillingen

Vi søker en dyktig regnskapsansvarlig til økonomienheten i Helse Nord IKT. Vi leverer kritiske IT-tjenester til alle de offentlige sykehusene i regionen, og med en omsetning på 1,1 milliard kroner og omtrent 500 ansatte, er vi Nord-Norges største IKT-virksomhet og en sentral aktør i helsevesenet.

Økonomienheten vår består av seks ansatte og ledes av økonomisjef. Vi er en del av direktørens stab og har ansvar for Helse Nord IKTs samlede økonomistyring, herunder budsjett, regnskap, rapportering og økonomiregelverk.

Som regnskapsansvarlig vil du ha ansvar for regnskapsarbeidet i virksomheten og for (lokal) forvaltningen av regnskapssystemet Unit 4/Agresso. Helse Nord IKT har ekstern tjenesteleverandør på regnskaps- og lønnsområdet, og er underlagt regnskapsloven.

Arbeidsoppgaver

  • Regnskap: månedlige regnskapsavslutninger, årsregnskap, og løpende regnskapsarbeid, herunder håndtering av inngående og utgående fakturaer. 
  • Systemforvaltning: lokal forvaltning av regnskapssystemet Unit 4/Agresso
  • Samarbeid: Dialog med revisor og tjenesteleverandør på regnskap og lønn
  • Økonomistyring: likviditetsoppfølging, internkontroll og rapportering
  • Utvikling og forbedring: utvikling og effektivisering av regnskaps- og økonomiarbeidet
  • Andre oppgaver på økonomiområdet kan påregnes

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning på min. bachelornivå innenfor regnskap og økonomi. Unntak fra kravet kan gjøres ved spesielt relevant realkompetanse.
  • God regnskapsforståelse og relevant erfaring.
  • Erfaring med bruk av økonomisystemet Unit 4/Agresso eller tilsvarende systemer.
  • Gode kunnskaper i Excel.

Personlige egenskaper

  • Du har gode kommunikasjonsevner på norsk, både skriftlig og muntlig.
  • Du evner å samarbeide godt med andre, men også å arbeide selvstendig.
  • Du er nøyaktig, strukturert og pålitelig, og har øye for detaljer.
  • Vi legger stor vekt på personlig egnethet for stillingen.

Vi tilbyr

  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling: Du vil ha muligheten til å lage en personlig utviklingsplan sammen med lederen din og vil kunne videreutvikle deg både på jobb og gjennom formelle opplegg.
  • Medlemskap i KLP: Denne ordningen sikrer deg svært gode pensjonsrettigheter med spesielt gode ytelser. Du får også dekning av ulykke, dødsfall og uføreforsikringer. KLP tilbyr også gunstige vilkår på private boliglån og forsikringer for deg som KLP medlem.
  • Alt du trenger til jobb: Mobiltelefon (telefon, abonnement), bærbar PC og utstyr og datatilknytning til hjemmekontor.
  • Fleksibel arbeidstid: Vi har kjernetid fra kl. 09.00-14.30 og variable tidsrom for ankomst og sluttid.
  • Et sosialt miljø: Vi har ulike arrangementer gjennom året på de ulike lokasjonene.
  • Sportslige aktiviteter: Alle medarbeidere har en treningstime per uke. I Tromsø har vi også et treningsrom som kan benyttes. Vårt medarbeiderstyrte bedriftsidrettslag arrangerer i tillegg ulike aktiviteter gjennom året (f.eks. løpeteknikk-kurs, skredkurs).

NB: Vi benytter bakgrunnssjekk fra EY i rekrutteringsprosessen vår.

Søk på stillingen